Dukan Diet║Η εμπειρία μου

24/7/17

Αν μπορούσε ένα γνωμικό να χαρακτηρίσει την πορεία μου ως τώρα με την δίαιτα Dukan θα ήταν το "Να πέσεις κάτω εφτά φορές, να σηκωθείς οκτώ", καθώς χρειάζεται δύναμη, πείσμα και ισχυρή θέληση για να μπορέσεις να αντιμετωπίσεις τις "σειρήνες".

Dukan Diet║Η εμπειρία μου

Όμως ας πάρω τα πράγματα από την αρχή ώστε να σου δώσω μια σαφή και πλήρη εικόνα της εμπειρίας μου.


Πως ξεκίνησα

Πήρα την απόφαση να ξεκινήσω την δίαιτα Dukan γιατί ένιωθα ότι κατοικούσα σε ξένο σώμα, διότι τα περιττά κιλά, που είχα πάρει τα τελευταία χρόνια, δεν βάρυναν μόνο το σώμα μου αλλά και την ψυχή μου. Είχα κάνει και στο παρελθόν απόπειρες να χάσω κιλά όχι όμως κάποια συστηματική δίαιτα, βέβαια ήταν χωρίς αποτέλεσμα.

Ομολογώ ότι δεν γνώριζα για την συγκεκριμένη, δίαιτα Dukan, ώσπου μια καλή φίλη στο facebook μου την πρότεινε και την ευχαριστώ. Στην συνέχεια μελέτησα σχετικά με αυτήν, ψάχνοντας πληροφορίες στο διαδίκτυο και κατέληξα ότι θέλω να την ξεκινήσω. Στην αρχή ήταν δοκιμαστικά για ένα μήνα, αν όμως έβλεπα αποτελέσματα τότε θα την συνέχιζα, όπως έκανα τελικά.

Στην δίαιτα Dukan πρέπει να έχεις ισχυρή θέληση ώστε να μπορέσεις να αντιμετωπίσεις τους πειρασμούς. Αποτελείται από τέσσερις φάσεις: Επίθεσης, Κρουαζιέρας, Συντήρησης και Σταθεροποίησης, από τις οποίες οι δυο πρώτες είναι πιο δύσκολες γιατί στερείσαι τροφές μέχρι να προσαρμοστεί ο οργανισμός και να χάνει κιλά, στην συνέχεια σταθεροποιείς το βάρος σου.


Τι πρέπει να τρως

Το κομμάτι του φαγητού είναι για πολλούς το πιο δύσκολο, όμως στην δίαιτα Dukan ένα είναι σίγουρο ότι δεν θα πεινάσεις, τρως όσο θες αρκεί να είναι πρωτεΐνη.(έχω φάει και ψητό κοτόπουλο για πρωινό! 😜😄)


Dukan Diet║Η εμπειρία μου

Για να ξεκινήσω αγόρασα πίτουρο βρώμης, το οποίο αποτελεί το βασικό στοιχείο της δίαιτας Dukan, (α' φάση 1,5 κουταλιά της σούπας, β' φάση 2 κουταλιές της σούπας, γ' φάση 2,5 κουταλιές της σούπας και δ' φάση 3 κουταλιές της σούπας), γάλα και γιαούρτι 0%, ζελέ χωρίς ζάχαρη, στέβια (Sweete,Ecostevia), φέτες γαλοπούλας με χαμηλά λιπαρά και μουστάρδα (French's). Στο σπίτι υπήρχαν κρέας, κοτόπουλο και αυγά.

Στην πρώτη φάση έτρωγα μόνο ψητό κρέας και κοτόπουλο με  μουστάρδα, για να μπορεί να τρώγεται πιο εύκολα. Τα αυγά συνήθως τα έκανα βραστά. Με το γάλα και το γιαούρτι να σπάω την μονοτονία, φτιάχνοντας και διάφορες συνταγές. Για γλυκάκι έτρωγα ζελέ. Φυσικά το πίτουρο βρώμης είτε σε γιαούρτι είτε μέσα σε συνταγές τις περισσότερες φορές. Εννοείται έπινα πολύ νερό. Τις φέτες γαλοπούλας, όπως και σε όλη την διάρκεια της δίαιτας, τις έτρωγα περιορισμένα για παράδειγμα 1-2 την εβδομάδα, υπήρχαν όμως και φορές που δεν έτρωγα καθόλου για αρκετό διάστημα.

Σε συνδυασμό με την δίαιτα Dukan άρχισα και να γυμνάζομαι.

Στην δεύτερη φάση εμπλούτισα την διατροφή με λαχανικά, εκτός τα αμυλούχα και τα όσπρια όπως πατάτες, ρύζι, καλαμπόκι, αρακάς, φάκες, φασόλια. Έτρωγα εναλλάξ μια μέρα όπως και στην α' φάση, δηλαδή μόνο πρωτεΐνη και μια μέρα πρωτεΐνη με λαχανικά.
Φυσικά αγόρασα και κάποια αλλά προϊόντα που θα με βοηθούσαν και στις συνταγές όπως γάλα σκόνη (Regilait), πίτουρο σιταριού (ΒιοΑγρός), ζεμύθα (Ήπειρος) και τυρί με 1% λιπαρά (Freevia).

Στην τρίτη φάση (οπού βρίσκομαι αυτήν την στιγμή) είναι αυτό που λεμέ διατροφή περισσότερο, καθημερινά τρως λαχανικά, πρωτεΐνη (κρέας ή κοτόπουλο), 2 φέτες ψωμί ολικής, τυρί ελαφρύ (40 γραμμάρια) και ένα φρούτο. Επιπλέον έχεις μέρες με αμυλούχο/όσπριο και ελεύθερο γεύμα.
Αυτό που αγόρασα ήταν μόνο αλεύρι ολικής για να φτιάχνω ψωμί και να το χρησιμοποιώ σε διάφορες συνταγές. (επιτρέπεται περίπου 37 γραμμάρια ημερησίως)

Από την εμπειρία μου βασικό σε αυτήν την δίαιτα θα πρέπει να τρως τα γαλακτοκομικά, διαφορετικά ίσως δυσκολευτείς να συνεχίσεις. Επειδή για παράδειγμα αν δεν έχεις χρόνο για πολλές ετοιμασίες, μπορείς να ψήσεις ένα κοτόπουλο και να φας για αλλαγή λίγο γιαουρτάκι ή να δημιουργήσεις κάποια σως με αυτό.


Στην διαιτα Dukan θα χρειαστείς άφθονο αντικολλητικό χαρτί ψησίματος ή να έχεις αντικολλητικά σκεύη για να μαγειρεύεις. 


Εξομολογήσεις 

Επειδή η δίαιτα Dukan δεν αποτελεί και την πιο οικονομική δίαιτα για να ξεκινήσει κανείς, για αυτό την προσάρμοσα στις δικές μου οικονομικές δυνατότητες και ευτυχώς λειτούργησε μια χαρά.
  • Ομολογώ ότι το κρέας που έτρωγα από την α' φάση ήταν χοιρινό και από την β' φάση μερικές φορές και πρόβειο, καθώς αυτά υπήρχαν στο σπίτι, και τα οικονομικά μου δεν το επέτρεπαν για να αγοράσω πχ μοσχαρίσιο κρέας, απλά πρόσεχα να επιλέγω τα άπαχα κομμάτια.
  • Επίσης να πω ότι το γάλα και το γιαούρτι επειδή δυσκολευόμουν να βρω με 0% λιπαρά (ακόμα και τώρα) αγόραζα μερικές φορές γάλα ως 1,5%  και γιαούρτι ως 2%.
  • Μια ατασθαλία από την αρχή ήταν το κακάο που από την πρώτη φάση ήταν με 1,4% λιπαρά ανά κουταλάκι (του ΑΒ Βασιλόπουλος αποτελεί μια οικονομική λύση), καθώς το γάλα μου δεν μπορούσα να το πιω χωρίς κακάο. Εννοείται ότι κρατούσα ένα μέτρο, όπως μισό κουταλάκι στην α' φάση και περίπου 1,5 κουταλάκι στην β' φάση ημερησίως.
  • Δεν τηρούσα τα ανεκτά ως 2 (ή τώρα 3) την ημέρα, έτρωγα από τις τροφές που χαρακτηρίζονται ως ανεκτά συνδυάζοντας, για παράδειγμα επιτρεπόταν 1 κουτάλια της σούπας ελαιόλαδο, εγώ έβαζα 1 κουταλάκι του γλυκού και πρόσθετα και αλλά ανεκτά στην ίδια ή μικρότερη ποσότητα.

Προϊόντα Dukan

Dukan Diet║Η εμπειρία μου

Από τα προϊόντα Dukan έχω δοκιμάσει πρόσφατα τα εξής:
  • Dukan Πραλίνα Φουντουκιού: υπεροχή γεύση, την τρώω για πρωινό ως επάλειψη σε μπισκότα ή pancakes που φτιάχνω.
  • Dukan Pretzels Βρώμης με Επικάλυψη Σοκολάτας: τα καλύτερα μπισκοτάκια με σοκολάτα, σε καμία περίπτωση δεν μοιάζουν για διαίτης.
  • Dukan Δημητριακά Βρώμης με Κομμάτια Σοκολάτας: ωραία για πρωινό, δυο κουταλιές της σούπας είναι αρκετές για να σε χορτάσουν.
  • Dukan Γκοφρέτα Βρώμης με Σοκολάτα: προσφέρει ενέργεια.
  • Dukan Μπισκότα Βρώμης Με Επικάλυψη Σοκολάτας Και Σπόρους Chia: μπισκότα ιδανικά για όλες τις ώρες.


Επιπτώσεις-Προβλήματα 

Όταν ξεκίνησα είχα πολύ θέληση και επιμονή ότι θα τα καταφέρω, την πρώτη εβδομάδα όμως δυσκολεύτηκα αρκετά, καθώς με τις νέες διατροφικές συνήθειες που ήθελα να αποκτήσω, ένιωθα τον οργανισμό μου να αντιδρά και να έχω εύκολα εναλλαγές στην ψυχολογία μου, με μελαγχολία και πολλά νευρά.
Επίσης υπήρχε μια μεταλλική γεύση από τις πολλές πρωτεΐνες και την αποφυγή υδατανθράκων. Αλλά πολύ γρήγορα και τα δυο ξεπεράστηκαν και τώρα είμαι πολύ καλά.

Στην δεύτερη φάση τις πρώτες μέρες αυτό που είχα να αντιμετωπίσω, ήταν η δυσκοιλιότητα, που στον ένα μήνα ήθελα να εγκαταλείψω, καθώς ένιωθα πολύ πρησμένη και χωρίς διάθεση. Δεν το έβαλα κάτω και το πάλεψα με χαμομήλι και όλα να συναφή ώσπου τα κατάφερα, τώρα όλα λειτουργούν ρολόι και καλύτερα από πριν.

Το θέμα της ζυγαριάς με κολλήματα δεν με απασχόλησε ιδιαίτερα, καθώς δεν ζυγιζόμουν κάθε μέρα αλλά κάθε 10-15 μέρες και πάντοτε έβλεπα ότι είχα χάσει ένα ή και περισσότερα κιλά και αυτό μου έδινε δύναμη να συνεχίσω, μόνο το τελευταίο διάστημα κόλλησα στα 67 κιλά, όμως και πάλι δεν με πτοείσαι, καθώς δεν βλέπεις μόνο τα κιλά να χάνονται αλλά και πόντους, το σώμα γίνεται πιο καλλίγραμμο, εννοείται ότι πρέπει να το συνδυάσεις με άσκηση.

Επίσης τις αρχικά για να ακολουθήσω την δίαιτα έπρεπε να ξεπεράσω κάποια προβλήματα με τις τροφές όπως την περίεργη γεύση του πίτουρο βρώμης μέχρι να μάθω να το μαγειρεύω σωστά και τα ασπράδια αυγών που μέχρι πριν τα θεωρούσα αηδιαστικά και δεν τα έτρωγα, τώρα όμως δεν έχω πρόβλημα.

Αυτά ήταν που παρατήρησα, κάτι άλλο στην υγειά μου δεν έχω πρόβλημα.


Η διαδρομή 

Dukan Diet║Η εμπειρία μου

Ξεκίνησα 21 Φεβρουάριου 2017 (μέρα Τρίτη και όχι Δευτέρα!😃)  στα 85 κιλά, ήθελα να απαλλαγώ από αυτά καθώς αισθανόμουν ότι δεν ήμουν ο εαυτός μου. Μετά από 8 ημέρες που ζυγίστηκα είχα φτάσει 79 κιλά, χάνοντας και υγρά βέβαια. Τον Απρίλιο έχασα περίπου 10 κιλά. Τον Μάιο πέρασα στα 70 κιλά και τον Ιούνιο στα 68. Έκλεισα την β' φάση, τον Ιούλιο στα 67 κιλά αντί 65 κιλά που ήταν ο αρχικός στόχος. Όμως την πρώτη εβδομάδα της γ' φάσης έπεσα στα 66 κιλά, οπού είμαι μέχρι και σήμερα.


Τι έμαθα
  • Έχοντας χάσει σχεδόν 20 κιλά, σίγουρα άλλαξε η ψυχολογία μου προς το καλύτερο.
  • Έγινα πιο αισιόδοξη και βλέπω πιο θετικά τα πράγματα στην ζωή, σαφώς υπάρχουν στιγμές που θα "πέσω" όμως ξέρω ότι μπορώ να επανέλθω πολύ γρήγορα και να μην το αφήσω να με κυριεύσει.
  • Βάζω φίλτρα πλέον σε ότι ακούω και δεν αφήνω τα αρνητικά σχόλια να με επηρεάσουν.
  • Πειραματίστηκα πολύ στην κουζίνα, ώστε να μάθω να μαγειρεύω σωστά και υγιεινά και αποτελεί μια συνήθεια που μου αρέσει πολύ.
  • Απόκτησα την ικανότητα να βάζω ένα όριο στο φαγητό και να μην έχω λαιμαργία.
  • Εκτιμώ καλύτερα τις γεύσεις των τροφών, απολαμβάνοντας το φαγητό. 
  • Επανήλθε η έμπνευση μου, στο να μπορώ να διατυπώνω τις σκέψεις μου.
  • Και ναι τώρα χαμογελάω πιο συχνά!
  • Έμαθα κάτι πολύ σημαντικό, να αγαπώ το εαυτό μου για αυτό που είμαι και να μην κοιτάζω μόνο τα αρνητικά, αλλά να εστιάζω στα καλά στοιχεία που τον κάνουν να ξεχωρίζει.

Dukan Diet║Η εμπειρία μου


Πως τα κατάφερα

Φυσικά ακολουθούσα τον δικό μου στόχο, δείχνοντας μεγάλη προσήλωση, όμως σίγουρα δεν θα τα κατάφερνα αν όλοι εσείς καθημερινά δεν μου δείχνατε συμπαράσταση, μέσα από προσωπικά μηνύματα και σχόλια που τους σχεδόν έξι μήνες λάμβανα, ειλικρινά με εξέπληξε η τόση συμπάθεια, κατανόηση και στήριξη από όλους σας.

Σας ευχαριστώ πολύ!




Dukan Diet║Η εμπειρία μου
Έχω ετοιμάσει ένα μικρο e-book που μπορεί ο καθένας σας να κατεβάσει στον υπολογιστή πολύ εύκολα, ώστε να μάθει περισσότερα σχετικά με την δίαιτα Dukan, όπως οι τροφές σε κάθε φάση, αγορές κλπ.





Άπλα θα ήθελα να σημειώσω ότι δεν είμαι διαιτολόγος ούτε γιατρός, στο παρόν ποστ και στο e-book αναφέρομαι στην δική μου εμπειρία και σε ο,τι λειτούργησε σε μένα, εννοείται οτι ο κάθε οργανισμός είναι διαφορετικός.



Να θυμάσαι!
Είμαι εδώ είτε για να σου δώσω συμβουλές από την εμπειρία μου είτε για να σου προσφέρω την ηθική υποστήριξη που χρειάζεται μια τέτοια προσπάθεια!😊


Συμβουλέψου τον γιατρό ή τον διαιτολόγο σου πριν ξεκινήσεις τη δίαιτα, ειδικά αν αντιμετωπίζεις κάποιο πρόβλημα υγείας ή είσαι έγκυος.


Άρθρα που θα σε βοηθήσουν σχετικά με την δίαιτα Dukan:


Image Map


10 σχόλια:

  1. Πωπωωω! Τι έχεις κάνει εδώ; Πόσο χρόνο αφιέρωσες για όλο αυτό; Και e-book? Σ'ευχαριστούμε πάρα πολύ και χίλια μπράβο σου! Και για αυτά που έχεις καταφέρει και που θες να μας κατατοπίσεις :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ!
      Χαίρομαι που σου άρεσαν!

      Διαγραφή
  2. Πάντα σου είχα ιδιαίτερη συμπάθεια, όμως τώρα σε θαυμάζω για την υπομονή, την κατάκτηση του στόχου και την αλλαγή στη ζωή σου, Ελευθερία μου. Κι όπως είπες δεν έχει σημασία αν πέφτεις, το βασικό είναι να ξανασηκώνεσαι και να συνεχίζεις, πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι, πρέπει να μάθεις να σηκώνεσαι πολύ γρήγορα!
      Να είσαι καλά!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  3. Πολλά μπράβο ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ !!!!!!!!! για αυτά που κατάφερες και για την ενημέρωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μπράβο σου Ελευθερία μου!
    Σου εύχομαι όλοι σου οι στόχοι να υλοποιούνται με επιτυχία!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Κική μου, να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  5. Συγχαρητήρια για την υπομονη επιμονη και το κουραγιο σου!!! Οποιος πραγματικα θελει κτ και προσπαθησει πολυ μπορει να τα καταφερει!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας ευχαριστώ για την επίσκεψη στο blog μου❣
Thank you for visiting my blog❣

Copyright © by Diary Of A Beauty Addict. All rights reserved. Designed By El Design

UP
Blogger Widget